Windows İpucu

Üzerine çift tıklayarak açtığınız tüm belgeler Başlat menüsünde görüntüleniyor. Bu bağlantıların listelenmesini istemiyorsanız Windows'un oturum sonlandırılırken otomatik olarak silmesini sağlayabilirsiniz.

Başlat / Çalıştır menüsünden "regedit" komutuyla Kayıt Defteri Düzenleyicisi'ni çalıştırın ve soldaki listeden HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer anahtarına geçin. Burada Düzen / Yeni menüsünden DWORD değeri'ne tıklayarak "ClearRecentDocsOnExit" adında bir öğe oluşturun. Üzerine çift tıklayarak bu öğeyi açın ve Değer Verisi'ni 1 olarak değiştirin. Tamam'a tıklayarak değişiklikleri onaylayın. Artık bilgisayarınızı yeniden başlattığınızda söz konusu menülerde herhangi bir bağlantı yer almayacak. Windows altında yaptığınız bu değişikliği geri almak için Kayıt Defteri Düzenleyicisi'nden söz konusu değeri 0 olarak değiştirebilir ya da [Del]'e tıklayarak silebilirsiniz. Ayrıca az önce oluşturduğunuz anahtarın adını NoRecentDocsHistory olarak değiştirdiğinizde Windows son kullanılan belgeleri listelemeyi durduracak.

Yorum ekle

Güvenlik kodu
Yenile